Eskilstuna Intensivkurs

• Ett perfekt val för dig som helt enkelt bara vill ha ett körkort. Snabbt, enkelt och utan att du behöver ansvara för någon planering.
  • Intensivkurser finns för samtliga körkortsbehörigheter som trafikskolan erbjuder.
  • Genom att kombinera teoretiska självstudier med lärarledda inslag så får du chansen att på egna villkor men med stöd och hjälp nå de krav som krävs för att klara den teoretiska och praktiska delen av körkortsprovet.

Läs mer om vår intensivkurs

Intensivkurser är ett populärt alternativ när det gäller att ta körkort snabbt och effektivt.

En intensivkurs innebär att eleven genomgår en komprimerad körutbildning över en kortare tidsperiod än vad som är vanligt för en vanlig körkortsutbildning. Kursen kan vanligtvis pågå mellan 1 och 4 veckor och innefattar både den teoretiska och praktiska delen av körkortsutbildningen.

Teorikursen täcker samma ämnen som vid en vanlig körkortsutbildning och efter teorikursen görs ett teoriprov.

Den praktiska utbildningen sker genom körlektioner med en trafiklärare, och eleven får möjlighet att öva körning i varierande trafikmiljöer.

Intensivkurser är ett perfekt val för de som vill ta sitt körkort snabbt och enkelt utan att behöva ansvara för någon planering. Genom att anpassa upplägget utifrån varje enskild elevs förutsättningar gör det enkelt för eleven att klara de krav som krävs för att klara den teoretiska och praktiska delen av körkortsprovet. En intensivkurs kan vara fördelaktig för de som har svårt att hitta tid för att genomföra en längre körkortsutbildning, eller för de som har tidigare erfarenhet av att köra bil och därmed behöver mindre tid för att lära sig körtekniken.

Att ta en intensivkurs kräver dock mycket engagemang och tid från eleven, eftersom det handlar om en mycket komprimerad utbildning. Eleven behöver vara beredd att lägga ner mycket tid på att läsa och öva på egen hand, för att klara både teoriprovet och körprovet.

Sammanfattningsvis är en intensivkurs en snabbare och mer koncentrerad form av körkortsutbildning, som kan vara ett bra alternativ för de som har svårt att hitta tid för en vanlig körkortsutbildning eller vill ta sitt körkort på kortare tid.

Boka din intensivkurs i Eskilstuna hos oss på Isaks Trafikskola idag!